Aktualności

KONSERWACJA NA ZIMĘ

Przygotuj swoje systemy jachtowe do zimy z serwisem Marine Works

Sezon żeglarski i motorowodny powoli dobiega końca, nie zapomnij o konserwacji swojej jednostki na zimę, a na pewno odpłaci się ona niezawodnością w kolejnym sezonie.  Kiedy nadciągają ujemne temperatury, a twój jacht stoi w bezruchu kilka miesięcy wszystkie instalacje mechaniczne począwszy od silnika poprzez instalacje sanitarne i dodatkowe urządzenia (generatory, odsalarki, klimatyzacje) są narażone na szereg zagrożeń, często w swoich skutkach dość kosztownych.

Serwis Marine Works  przygotuje Państwa jacht do zimy, abyście mogli Państwo w spokoju planować kolejne rejsy, a kiedy przyjdzie czas na wodowanie nie trzeba będzie martwić się, że któraś z instalacji zawiedzie Was w najmniej oczekiwanym momencie.

W zależności od silnika jaki posiadają Państwo na swojej jednostce oraz różnorodności innych instalacji wymagających konserwacji przed zimą przygotujemy indywidualną ofertę dostosowaną do Państwa jachtu.

*Wszystkie poniższe procedury są w najwyższym stopniu zgodnie z zaleceniami najpopularniejszych producentów silników, urządzeń  oraz instalacji jachtowych. Przed przystąpieniem do prac zdecydujemy  czego dokładnie potrzebuje Twój silnik, generator, klimatyzacja czy odsalarka, aby po zimie wszystko działało równie sprawnie.

 Najważniejsze prace do wykonania przed zimą

 1.Przechowywanie paliwa i konserwacja linii paliwowej.

Sposoby oczyszczania paliwa dostarczanego do silnika oraz sposób jego przechowywania na jachcie jest przedmiotem wielu dyskusji w dzisiejszych czasach. Jest kilka „szkół”, które mówią jak powinniśmy zakonserwować układ zasilania i przechowywania paliwa.  

Do każdej instalacji podejdziemy indywidulanie.Oczyścimy z wody i zakonserwujemy dla Państwa linię paliwową, a także przygotujemy paliwa w zbiornikach i same zbiorniki do długiego okresu przestoju.

 2.Konserwacja układu chłodzenia (zamknięty układ wody słodkiej, otwarty układ wody morskiej)

Proponujemy konserwację układu chłodzenia polegającą na drenażu pozostałej w układzie wody morskiej oraz po oczyszczeniu filtra wypełnienie go czynnikiem anty-zamarzającym. Sprawdzimy dla Państwa stan chłodziwa w zamkniętym układzie chłodzenia.  W  wypadku niskiej jakości chłodziwa oraz zastrzeżeń co do jego właściwości anty-zamarzających, zalecimy wymianę płynu.

 3.Wymiana oleju i filtra.

Bardzo istotną kwestią jest niepozostawianie w silniku przepracowanego oleju, który oprócz zadań związanych ze smarowaniem układu spełnia kilka innych bardzo ważnych dla silnika funkcji. Jedną z nich jest ochrona przed korozją wewnętrznych podzespołów silnika. 

W wyniku przedostawania się do oleju obocznych produktów spalania paliwa, w oleju wytwarzają się niebezpieczne pod względem korozji kwasy, wymiana oleju przed zimowaniem zabezpiecza przed tym zagrożeniem.

 4.Sprawdzenie jakości i stanu naładowania akumulatorów.

Pozostawiając akumulatory w jednostce na kilka miesięcy są one narażone na oddziaływanie niskich temperatur. Kiedy doprowadzimy w takiej sytuacji do rozładowania akumulatora, możemy być prawie pewni, że kiedy nadejdzie czas pływania, akumulatory nie będą nadawały się do użytkowania. Dlatego tak ważne jest to, aby akumulatory pozostawić w pełni naładowane. Poniżej zobacz opsane zalety systemu C-pod z możliwością monitorowania stanu naładowania akumulatorów.

 5.Sprawdzenie stanu oleju przekładniowego

Sprawdzenie jakości oleju przekładniowego w przypadku przekładni typu S i Z-drive jest najpewniejszą metodą rozpoznania wycieków wody słonej do układu smarowania, co świadczy o konieczności wymiany uszczelniaczy na wałkach śrubowych. W wypadku pozostawienia w przekładni emulsji oleju i wody słonej, narażamy w najwyższym stopniu wewnętrzne podzespoły przekładni na korozję i doszczętne zniszczenie urządzenia.

Dodatkowe systemy na jachcie

Dodatkowo skorzystaj zdoświadczenia  Marine Works w zakresie konserwacji przed zimą dodatkowych urządzeń w instalacjach jachtowych takich jak:

odsalarki,

generatory, 

klimatyzacje,

instalacje sanitarne.*

*Instalacje sanitarne – konserwacja tylko i wyłącznie po ekspertyzie stanu instalacji przez serwis Marine Works.

Zapytaj o inne możliwości, ofertę na instalację oraz koszty stałe aktywacji systemu.